De week van...

Graag laten we jullie kennis maken met de commissieleden en consultants van TIME 2018! Er zal elke week een blog worden gepost waarin één commissielid of onderzoeker zich zal voorstellen om jullie en idee te geven wie wij zijn, wat we doen en hoe wij TIME combineren met onze studie en ons sociale leven.

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Floris Wouters - Consultant

Aan mij deze week de eer om als eerste van de consultants een blog te mogen schrijven voor TIME 2018.

Mijn naam is Floris Wouters en ik ben 25 jaar oud. Ik kom uit de wereldstad Gorinchem, bekend van onder andere de zomerfeesten, het Hippiefestival, Hendrik Hamel (de ontdekker van Korea), Dinand Woesthoff (jaja) en nog een hele lijst die ik jullie zal besparen. Na het behalen van mijn havo en vwo-diploma ben ik begonnen aan Avans Hogeschool in Breda met de opleiding Commerciële Economie. Deze studie heb ik vervolgens verkort (in drie jaar) afgerond, waarbij ik stage heb gelopen op verschillende marketing- en sales afdelingen.

Het eerste jaar na mijn studie ben ik fulltime op de sales- and business support-afdeling bij de mooiste golfbaan van Nederland gaan werken: The Dutch in Spijk, wellicht voor sommige van jullie bekend door het KLM Open toernooi. Hier hield ik mij onder andere bezig met het aantrekken van nieuwe Business members, waardoor ik veel in contact ben gekomen met interessante bedrijven! Toch had ik toentertijd al voor mijzelf besloten dat ik aan een master aan de Universiteit van Tilburg wilde beginnen en in september 2017 startte ik daarom met de pre-master Marketing Management. In januari 2018 heb ik deze pre-master afgerond en ben ik momenteel daadwerkelijk bezig met de master Marketing Management. Via mijn inmiddels goede vriend Rogier ben ik uiteindelijk met TIME in contact gekomen, waar ik na een goed gesprek met Serge en Martijn uiteindelijk als consultant aan de slag ben gegaan.

Inmiddels zitten we in de tweede week van de acquisitie-periode en ben ik erg intensief bezig met het benaderen van bedrijven, waarbij ik zo goed mogelijk probeer uit te leggen wat TIME voor hen kan betekenen. Hoe mijn agenda er deze week uitziet? Bellen, bellen, bellen, en nog meer bellen, aangevuld met hier en daar een mailtje, met als hoofddoel: het maken van persoonlijke afspraken met interessante bedrijven! Ik moet bekennen: de eerste telefoontjes zijn altijd spannend, maar inmiddels zitten we in een lekkere flow. Het bellen gaat ons goed af en we hebben leuke gesprekken. Hopelijk leidt al onze inspanning ook snel tot mooie resultaten!

Ik kijk met name uit naar ons avontuur; het bezoeken van mooie bedrijven hier in Nederland en natuurlijk de bedrijven in Indonesië. Ik hoop daar veel te mogen leren over de cultuur, de manier van ondernemen en het uitvoeren van onderzoek in het buitenland. Wil je na het lezen van mijn blog meer weten over TIME, de mogelijkheden voor bedrijven of over mijn rol als consultant? Stuur dan gerust een berichtje via LinkedIn.

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Maran van der Dussen - Travel Planner

Een nieuwe week en dus tijd voor een nieuwe blog! Deze week is het aan mij de eer om jullie een kijkje in de keuken van TIME 2018 te geven vanuit mijn functie als Travel Planner en External Affairs.

Eerst maar eens even voorstellen! Mijn naam is Maran van der Dussen en ik ben 23 jaar oud. Ik kom uit Nuland, een dorp vlakbij Den Bosch. Na het behalen van mijn VMBO diploma in 2010 en HAVO diploma in 2012, heb ik Commerciële Economie - IEMES (International Event, Music & Entertainment Studies) gestudeerd bij Fontys Academy for Creative Industries in Tilburg. Tijdens deze studie heb ik me binnen het marketingvak gespecialiseerd in de event- en theme park industry. Zo heb ik stage gelopen op de afdeling Communicatie & PR bij de Efteling en heb ik als marketing intern mijn afstudeerstage in New York gedaan bij The Flatiron Room, een ‘world-renowned whiskey, spirits, dining and live music venue’.

Een half jaar na het behalen van mijn HBO diploma begon het toch weer te kriebelen om terug de schoolbanken in te gaan. Op de open dag van Tilburg University was ik direct overtuigd en ben ik in de zomer van 2017 gestart met de pre-master Marketing Management. In januari 2018 heb ik deze afgerond en ben ik inmiddels bezig met de gelijknamige master. Tijdens de start van de master viel de druk van de pre-master direct weg, waardoor ik graag iets naast mijn studie wilde ondernemen. Op de master kick-off ben ik in gesprek geraakt met Babette en Willem van Asset | Marketing en werd ik, ondanks de +/- 20 uur die je met het project bezig bent, toch snel enthousiast over de The International Marketing Expedition. Na een persoonlijk gesprek met Willem wilde ik het TIME avontuur al helemaal niet meer missen en heb ik direct gesolliciteerd.

Inmiddels zijn we nu twee maanden verder en ben ik ontzettend blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Je stopt er veel energie in, maar je krijgt er ook enorm veel voor terug. Niet alleen vind ik het gaaf om het hele organisatie proces te doorlopen, maar ook heb ik nu al veel geleerd en veel nieuwe vrienden gemaakt. Daarnaast is TIME goed te combineren met het volgen van een master. Sterker nog, sommige onderdelen uit de colleges zijn direct toepasbaar binnen het project. Zo heb ik samen met Justin Berendsen een communicatieplan geschreven om de complete externe communicatie in kaart te brengen, te plannen en te implementeren. De input voor dit plan komt grotendeels uit de colleges van het vak Marketing Communication. Ook hebben we voor het eerst eigen social media kanalen voor TIME opgezet, waarvan de launch vorige week plaatsvond. Naast de External Affairs activiteiten, ben ik in de aanloop naar de reis naar Indonesië als Travel Planner ook verantwoordelijk voor het organiseren van de reis zelf. Denk daarbij aan het boeken van vluchten en verblijf, het plannen van excursies en het maken van een planning voor alle afspraken op locatie.

Deze week gaan we van start met de acquisitiefase. Om ervoor te zorgen dat bij zowel de commissie als de onderzoekers alle neuzen dezelfde kant op staan, hebben we een korte recap over TIME en een sales training georganiseerd. Ik vind het erg tof dat er tijdens de eerste dagen met de onderzoekers al direct een klik was binnen de groep. Je ziet dan ook dat het TIME-gevoel ‘één team, één taak’ nu al leeft. Ik heb heel erg veel zin om de komende weken meters te maken omtrent de acquisitie en kijk natuurlijk ontzettend uit naar ons avontuur in Indonesië! Wil je meer weten over TIME? Stuur me gerust een mailtje via info@time-tilburg.nl!

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Justin Berendsen - Treasurer

De time om te shinen is aangebroken; vandaag ben ik de gelukkige om jullie te vertellen waarom ik zo verschrikkelijk veel energie krijg als commissielid van TIME. Ik stel mezelf graag aan jullie voor. Mijn naam is Justin Berendsen en ik ben met 21 jaar de 'Benjamin' (de jongste) van de commissie. Een toepasselijke rol aangezien ik het als doopnaam draag als jongste van mijn familie. Ik kom oorspronkelijk uit Didam, een dorp tussen Arnhem en Doetinchem. Na de middelbare school ben ik Commerciële Economie aan de HAN Nijmegen gaan studeren, waar ik binnen vier jaar mijn diploma heb gehaald. Tijdens de drie stages van deze opleiding is mij duidelijk geworden dat ik mezelf erg thuis voel in het vakgebied van sales en marketing. Ik wist ook al vrij snel dat ik door mijn leergierigheid, leeftijd en de leuke studententijd nog graag verder wilde studeren.

Mijn keuze viel al snel op Tilburg, waar ik sinds de zomer van 2017 met zestien huisgenoten woon. Na de pre-master ben ik sinds februari begonnen aan de master Marketing Management. Hiernaast wilde ik graag actief worden bij een commissie van Asset | Marketing om onder andere mijn cv een boost te geven. In het gesprek met Willem Kruip, Vice-voorzitter van Asset | Marketing, hoorde ik van de mogelijkheden. Na zijn lovende woorden over TIME, het "paradepaardje van Asset", werd ik zo enthousiast dat ik die middag nog een achter mijn laptop kroop om te solliciteren. Hierbij moet ik bekennen dat ik Maran van der Dussen (commissiegenoot en inmiddels goede maat) enkele dagen voor mijn sollicitatie nog voor gek verklaarde omdat TIME met +/- 20 uur per week natuurlijk veel tijd vergt.

Nu, twee maanden later kan ik zeggen dat TIME prima te combineren is met een master, sport en sociale activiteiten. Als je het fijn vindt om lekker bezig te zijn, is het in mijn ogen de beste keuze die je kan maken. Naast een reis van vier weken naar een tof land merk je dat je elke dag leert gedurende het traject dat je met TIME doorloopt. De editie van 2018 begint zich ondertussen ook al mooi te vormen; de commissie is compleet, de landenkeuze is gemaakt en het aantal onderzoekers neemt toe. Ik vervul zelf de functie als Treasurer en External Affairs. Dit betekent dat ik verantwoordelijk ben voor de financiën en samen met Maran de externe communicatie verzorg. De komende periode willen we de laatste onderzoekers binnenhalen en vlammend van start gaan met de acquisitie periode. Ik vind het prachtig om te zien dat alle energie die je in het project stopt zich vervolgens uitbetaalt in mooie resultaten. Zo beginnen de social media kanalen vorm te krijgen, is de begroting nagenoeg rond en hebben we succesvolle promotie acties opgezet. Ik ben blij dat we nu al een erg hechte groep bij elkaar hebben waarmee we weer een onvergetelijke editie neer kunnen zetten. Ik kijk dan ook uit naar de komende periode en natuurlijk de reis! Wil je graag nog meer weten over TIME? Stuur me gerust een mailtje via info@time-tilburg.nl

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Serge Caljouw - Student Counsellor

In deze tweede blog nemen we de week van Serge Caljouw onder de loep. Ik ben een trotse Zeeuw van 24 jaar oud. Voordat ik aan mijn master Marketing Management begon heb ik Commerciële Economie gestudeerd op de Hogeschool Zeeland. Hierna ben ik anderhalf jaar aan het werk gegaan bij Tempo-Team als intercedent. Echter wilde ik graag weer studeren en zo ben ik dan ook bij Tilburg University terecht gekomen. Hier ben ik driekwart jaar geleden gestart met de pre-master Marketing Management. Tijdens deze pre-master was ik ontzettend druk en had ik geen tijd voor nevenactiviteiten. Deze druk viel eigenlijk compleet weg tijdens mijn master. Na wat oriëntatie en een goed gesprek op de kamers bij Asset Marketing was het voor mij duidelijk: TIME is voor mij the place to be. Inmiddels zit ik bij TIME in de commissie, waarbij ik als Student Counsellor er alles aan zal doen om de onderzoekers zo goed mogelijk te helpen en begeleiden. Gedurende de komende periode buig ik me ook over het verloop van het acquisitieproces. Zo ben ik momenteel bezig met het maken van een belschema om de acquisitie periode zo soepel mogelijk te laten verlopen. Voor mij is TIME enorm goed te combineren met mijn studie en mijn sociale leven, en heb ik dankzij TIME al van redelijk wat leuke feestjes kunnen meegenieten en aan erg toffe workshops kunnen deelnemen! TIME is een enorm gaaf project wat niet alleen mijn CV een enorme boost geeft maar er ook voor zal zorgen dat ik mijn studie periode af kan sluiten met een hechte groep vrienden. Naast alle ervaring die ik tijdens dit project op doe, hoop ik van TIME ook te leren hoe ik een internationaal onderzoek kan opzetten en begeleiden. Wil je weten wat TIME voor jou kan betekenen, neem dan gerust contact met mij op via info@time-tilburg.nl

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Giuli van Berkel - Chairman

Vandaag, de week van Giuli van Berkel! Ik zal mezelf even voorstellen; ik ben een echte Tilburger van 24 jaar. Ik heb Psychologie gestudeerd en ik ben nu bezig met de master Marketing Management. Ik ben altijd al actief geweest bij de studievereniging Complex en door de prettige ervaringen die ik daar heb opgedaan, wilde ik ook graag bij Asset | Marketing actief lid worden. Zo ben ik dan ook bij Asset | Marketing gekomen. Doordat ik een semester in Milaan heb gewoond, sprak TIME mij direct aan! TIME geeft mij dan ook de mogelijkheid om mijn buitenlandervaring te gebruiken en verder te ontwikkelen. Ik heb gekozen voor de functie als Chairman, omdat deze functie mij met drie mannen in de commissie het meest aansprak. Op dit moment zijn we druk bezig met het werven van consultants en bedrijven. Ook zit ik nu midden in mijn tentamen periode wat het combineren met TIME wel wat lastiger maakt, maar gelukkig zitten we allemaal in hetzelfde schuitje en kunnen we het prima combineren. Ik hoop dat ik op het gebied van samenwerken, plannen, organiseren en acquisitie erg veel tijdens TIME 2018 kan leren! Wil je meer weten over TIME? Neem dan gerust contact met mij op via info@time-tilburg.nl

Copyright © Time Tilburg. All rights reserved.Created by LR Internet