De week van...

Graag laten we jullie kennis maken met de board, consultants en begeleiders van TIME 2018! Er zal elke week een blog worden gepost waarin één commissielid of onderzoeker zich zal voorstellen om jullie en idee te geven wie wij zijn, wat we doen en hoe wij TIME combineren met onze studie en ons sociale leven.

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Tarik van Gils - Begeleider

Hallo allemaal, deze week mag ik mezelf voorstellen als begeleider bij TIME 2018. Mijn naam is Tarik van Gils en ik ben 30 jaar oud. Nadat ik in augustus 2012 afgestuurd ben voor de Master Strategic Marketing Research (Marketing Analytics) aan Tilburg University, ben ik aan de slag gegaan bij GfK, een grote wereldwijde marktonderzoeksorganisatie. Hier heb ik gedurende een periode van vijf jaar veel ervaring opgedaan in het doen van marktonderzoek voor verschillende bedrijven, van Heineken tot PostNL & Google.

Inmiddels heb ik dit bedrijf verruild voor één van de vrolijkste werkgevers van Nederland en bekleed ik de functie van Insights Manager bij HARIBO The Netherlands & Belgium B.V.

In 2011 heb ik als TIME-consultant een marktonderzoek op de Chinese markt gedaan voor het bedrijf Van Der Meulen Meesterbakkers B.V. (bekend van de Melba Toast, Roggebrood en Beschuit). TIME biedt studenten de kans om hun opgedane vaardigheden op het gebied van markonderzoek in een internationale context in de praktijk te brengen en hiermee van toegevoegde waarde te zijn voor de deelnemende bedrijven. Daarvoor zijn we dat jaar afgereisd naar twee grote steden in China; Beijing en Shanghai. Nadat we gewend waren aan het eten met stokjes en het Chinese zakendoen (lees: lang tafelen, drinken en de karaokebar), hebben we een zeer leerzame periode gehad met waardevolle resultaten en een prachtige levenservaring!

Het is mooi te horen dat er ook dit jaar weer veel enthousiasme is voor TIME en dat het bestuur en de consultants al een hechte band met elkaar vormen. Inmiddels hebben wij als begeleiders ook kennis met elkaar gemaakt en kijk ik ernaar uit om deel van de groep uit te maken tijdens de reis naar Indonesië!

https://www.linkedin.com/in/tarik-van-gils-38175733/

___________________________________________________________________________________________________________

De week van Eline Franken - Consultant

Last but hopefully not least, want sinds deze week mag ik mezelf ook consultant van TIME noemen! Het heeft even geduurd voordat ik de daadwerkelijke stap durfde te wagen, maar door de enthousiaste verhalen van onder andere Justin en Maran, ben ik bereid om mezelf voor de volle 200% in te zetten voor dit mooie project.

Ook ik zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Eline Franken en ben 23 jaar oud. Nadat ik in februari 2017 mijn diploma Small Business en Retail Management had behaald, wist ik het zeker, ik was nog lang niet uitgeleerd en wilde mezelf graag specialiseren op het gebied van marketing management. Om deze reden ben ik in september 2017 begonnen aan de gelijknamige premaster. Het was vijf maanden strijden maar in februari 2018 ben ik met volle moed aan de master begonnen. Ik had al veel goede verhalen over Asset | Marketing gehoord en het leek me daarom leuk om ook actief lid te worden. Al snel had ik de keuze gemaakt dat de commissie Layout het beste bij mij paste omdat ik graag nog veel wilde leren over Photoshop en InDesign. Toen bleek dat de voorzittersrol nog vervuld moest worden, heb ik mezelf al snel aangeboden en inmiddels doe ik dit al een half jaar met plezier.

Natuurlijk was dit nog niet genoeg voor deze ijverige meid. Toen bekend werd dat het negende bedrijven contract was getekend en TIME op zoek was naar een nieuwe consultant, ben ik meer over deze kans gaan nadenken. Naast het feit dat ik al jaren de ambitie heb om voor mijn studie naar het buitenland te gaan, wil ik ook graag mijn skills op het gebied van marktonderzoek verder ontwikkelen. TIME biedt beide mogelijkheden en dus ben ik direct achter mijn laptop gedoken om mijn enthousiasme in een motivatiebrief uit te drukken. En nu, één week later, ben ik alweer deze blog aan het schrijven! Zo snel kan het dus allemaal gaan.

Het is goed te zien dat het bestuur en de consultants al een hechte band met elkaar vormen. Ik kijk ernaar uit om hier deel van uit te maken en er een super toffe en leerzame periode van te maken!

Wil je meer weten over TIME of meer informatie over het project en ons team? Ik praat je graag bij via een persoonlijk bericht op LinkedIn:

https://www.linkedin.com/in/elinefrankenn/



 

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Niels Jager - Consultant

Hallo allemaal! Deze week ben ik de gelukkige en mag ik mezelf presenteren als nieuwe consultant bij TIME. Mijn naam is Niels Jager, 23 jaar en ik ben opgegroeid in een klein dorp boven de rivieren, genaamd Soesterberg. Dit dorp heb ik vorig jaar ingeruild voor het ó zo mooie Tilburg.

Ik ben mijn studiecarrière begonnen aan de Hogeschool Utrecht en ben ik afgestudeerd aan de opleiding Commerciële Economie. Hierna heb ik een tussenjaar genomen, maar stilzitten deed ik niet. Om mijn Engelse vaardigheden te verbeteren ben ik voor 3 maanden naar Engeland gegaan. Na deze 3 maanden ging ik met een Cambridge Advanced certificaat op zak naar huis. Omdat ik erg veel waarde hecht aan zelfontwikkeling ben ik na deze uitwisseling begonnen aan de pre-master Marketing Management aan Tilburg University. Na het behalen van mijn pre-master ben ik lid geworden bij Asset | Marketing om nieuwe ervaringen op te doen en nieuwe contacten te leggen.

Ik ben begonnen als lid van het Campus team dat verschillende activiteiten organiseert ter promotie van Asset | Marketing. Naast deze informele commissie leek het mij een goed idee om mezelf ook op formeel gebied verder te ontwikkelen. Hier en daar had ik wel eens iets opgevangen over TIME en het leek me al snel heel interessant. Na een goed gesprek met Amber Middendorp (mede consultant) wist ik het meteen, dit wil ik! TIME werkt samen met Nederlandse bedrijven en levert hen onderzoek van hoge kwaliteit. Voor studenten is dit dus een perfecte kans om je opgedane kennis toe te passen in de praktijk. Naast de positieve verhalen en mijn interesse in het internationale aspect was ook het team doorslaggevend.

Het team bestaat namelijk uit allemaal gemotiveerde, maar ook gezellige masterstudenten die van dit project een succes willen maken. Momenteel zijn we druk bezig met de acquisitie, oftewel: bellen, bellen en nog eens bellen. Naast het bellen worden er ook beurzen bezocht om in contact te komen met potentiële opdrachtgevers. Ik kan niet wachten om zometeen voor de gecontracteerde bedrijven marktonderzoek te doen in Indonesië. Zoals jullie misschien al hebben opgemerkt ben ik half Indonesisch wat deze trip voor mij nog iets specialer maakt, al helemaal sinds ik nog nooit in Indonesië ben geweest. Het is daarom super interessant voor mij om meer over de cultuur te leren, maar ook de bedrijfscultuur.

Kortom, TIME vergt het nodige time management, maar ik ben ervan overtuigd dat hard werken wordt beloond en dat het project weer een groot succes gaat worden dit jaar!

Spreekt TIME je aan en wil je meer informatie over het team en ons project? Dan kun je mij altijd persoonlijk een berichtje via LinkedIn sturen. We praten je graag bij over de laatste ontwikkelingen!

 

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Liselotte van der Caaij - Consultant

Met tentamens in zicht is de spanning op de campus altijd om te snijden, maar bij TIME zijn we naast het studeren ook erg druk met het contacteren van bedrijven. Aan mij de eer om jullie daar in de blog van deze week over bij te praten.

Mijn naam is Liselotte van der Caaij en ik ben de nieuwste en tegelijk ook de oudste aanwinst van het team. Dit komt omdat ik na mijn Bachelor International Business and Management eerst aan het werk ben gegaan. Hierdoor heb ik al de nodige praktijkervaring en heb ik onder andere in het buitenland gewoond en gewerkt.

Oorspronkelijk kom ik uit Drenthe waar ik nog steeds graag kom om vrienden en familie op te zoeken en om te wandelen met de hond. Het is echter al 10 jaar geleden dat ik zelf in Drenthe woonde en ik heb inmiddels verschillende plekken in Nederland, maar ook Oslo en Londen, mijn thuis mogen noemen.

Omdat ik nieuwsgierig ben aangelegd en mijzelf graag verder wilde specialiseren op het gebied van marketing, ben ik teruggekeerd naar de schoolbanken voor mijn Master Marketing Management. Ik heb hier zeker geen spijt van gekregen en haal veel energie uit de nieuwe kennis die mij hier wordt aangeboden. Na het afsluiten van het eerste blok kwam er iets meer ruimte voor activiteiten naast de standaard lesstof. Op deze manier kwam ik in contact met TIME. Ik wist vrijwel direct dat ik als consultant graag deel uit wilde maken van dit project. Gelukkig dacht de commissie daar hetzelfde over en zijn we inmiddels alweer een paar weken verder en hard aan de slag met de acquisitie.

Dit betekent veel bellen en gesprekken voeren met bedrijven; een activiteit die op papier niet altijd even aantrekkelijk lijkt. Maar voor iemand die nieuwsgierig is en van kletsen houdt is dat zeker geen straf. Ik leer enorm veel van de gesprekken met vertegenwoordigers van industrieën waar ik eerder nog niet mee in contact ben geweest. Tegelijkertijd kan ik niet wachten op de volgende fase, waar we ons gaan verdiepen in vraagstukken van bedrijven die actief zijn (of actief willen worden) in de Indonesische markt.

En wat ik het allerleukste vind aan het project? Teamwork! We staan er als team en hebben onderling veel contact. Erg belangrijk als we straks een maand in Indonesië zitten en ook op elkaar moeten kunnen terugvallen. Ik kijk er naar uit om meer te leren over de lokale bedrijfscultuur en het doen van veldonderzoek in het buitenland.

Spreekt dit je aan en wil je meer informatie over het team en ons project? Dan kun je altijd kijken op onze website: www.time-tilburg.nl of stuur mij persoonlijk een berichtje via LinkedIn. We praten je graag bij over de laatste ontwikkelingen!

https://www.linkedin.com/in/liselotte-van-der-caaij-655a693b/

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Sandra van den Berg - Consultant

Deze week is het mijn beurt om mijzelf voor te stellen als consultant voor TIME. Mijn naam is Sandra van den Berg, 26 jaar oud en sinds een paar maanden woonachtig in Tilburg. Vorig jaar heb ik mijn bachelor Small Business and Retail Management afgerond waarna ik afgelopen september ben gestart met een pre-master op Tilburg University. Aansluitend aan deze pre-master ben ik begin dit jaar gestart met de master Marketing Management. Ik heb voor deze master gekozen omdat ik mijzelf graag verder wil ontwikkelen op het gebied van marketing. Binnen marketing spreken vooral consumentengedrag en brand management mij aan. Ik vind het bijvoorbeeld zeer interessant om te zien hoe je met een merk kan inspelen op de behoeften van verschillende klanten.

Naast de master werk ik in mijn vrije uren bij de Kiosk op station Tilburg, waar ik met liefde een kopje koffie zet of een lekkere koek voor je bak. Om ook wat meer vakgerelateerd bezig te zijn, heb ik mij een aantal maanden geleden aangemeld bij de studievereniging Asset | Marketing. Ik ben begonnen als lid van het campus team waar ik samen met de andere leden promoties voor de vereniging heb uitgevoerd. Op een gegeven moment kwam ik in aanraking met TIME, waarnaar ik al snel ben overgestapt. TIME sprak mij vooral aan op het internationale aspect en het ontwikkelen van skills zoals (telefonische) acquisitie en uiteraard het schrijven van een onderzoeksrapport.

Op dit moment zijn we volop bezig met de acquisitiefase. Twee dagen per week bellen we met bedrijven om hun interesse te wekken voor ons project in Indonesië. Toen ik net begon met bellen kon dit soms nog erg spannend zijn, maar oefening baart kunst! Vooral het luisteren naar mijn collega’s en de tips die ik van hun krijg helpen goed. Je merkt ook dat de groep steeds hechter wordt naarmate het project vordert. Als er weer een afspraak geregeld is of contract wordt ondertekend, is iedereen ontzettend blij.

De komende tijd zal de acquisitiefase nog even doorgaan. Voor mij persoonlijk is het daarbij belangrijk om een goede planning aan te houden omdat de tentamens voor mijn master er ook aan komen. Ik heb er echter alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen en dat het een mooi jaar gaat worden voor TIME.

Wil je na het lezen van mijn verhaal meer te weten komen over TIME, Indonesië of ben je benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen? Stuur me dan gerust een uitnodiging en bericht via LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/srhmvandenberg/

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Rogier Oude Avenhuis - Consultant

Het is weer tijd voor een nieuwe blog! Mijn naam is Rogier Oude Avenhuis, 25 jaar en woonachtig in Tilburg. Oorspronkelijk kom ik uit het Twentse kunststadje Ootmarsum, oftewel het stadje dat zo enig en anders is en bekend staat om haar prachtige omgeving. Inmiddels studeer en woon ik bijna een jaar in Brabant, maar nog steeds herkennen medestudenten mij aan mijn (mooie) Twentse accent. In deze blog vertel ik jullie graag over de reis naar Tilburg en mijn ervaringen bij TIME.

Na het behalen van mijn vmbo-diploma in Oldenzaal ben ik begonnen met de opleiding Marketing & Communicatie aan het ROC van Twente in Hengelo. Achtereenvolgend startte ik met mijn bachelor Commerciële Economie aan Saxion Hogescholen in Enschede. Nadat ik deze succesvol afrondde in 2017, en mij verder wilde ontwikkelen op het gebied van marketing, koos ik ervoor te beginnen met de pre-master Marketing Management aan Tilburg University. Deze heb ik datzelfde jaar in december weten te behalen waardoor ik in februari 2018 werd toegelaten voor de master Marketing Management. Naast deze master besloot ik lid te worden van de activiteitencommissie die onderdeel uitmaakt van studievereniging Asset | Marketing.

Ook het onderzoeksproject TIME trok mijn aandacht. Met name de internationale ervaring, de samenwerking met gemotiveerde marketing studenten en het leerzame traject ter voorbereiding voor het afstuderen hebben mijn enthousiasme voor TIME versterkt. Tevens spelen mijn buitenlandse stage op Aruba en mijn passie voor reizen een belangrijke rol in de keuze voor dit project. Commissielid Justin was uiteindelijk de doorslaggevende factor die mij wist te overtuigen dat TIME studenten enorm veel kansen biedt. Samen met Floris, inmiddels een goede vriend, ben ik de uitdaging als TIME consultant aangegaan.

Op de dag van schrijven van deze blog is het precies een maand geleden dat ik kennis maakte met het team en deelnam aan de salestraining. Ik merkte direct een aangename, maar vooral gezellige sfeer in de groep. In de fase waarin wij nu zitten zet iedereen zich volledig in om zoveel mogelijk warme en koude leads te genereren. Naar mijn mening is dit een belangrijke fase waarin we niet alleen onze vaardigheden omtrent het voeren van telefoon- en verkoopgesprekken verbeteren, maar ook een hechte band met elkaar opbouwen. Vorige week heb ik samen met Serge mijn eerste verkoopgesprek mogen voeren bij een potentiële klant. Na het vergaren van informatie over zowel het bedrijf als de aanleiding van het onderzoek, kreeg ik na afloop van het gesprek het goede nieuws te horen dat ik een onderzoeksvoorstel mocht schrijven.

Het zijn momenteel drukke weken en ik merk dat het belangrijk is om een goede planning voor mijzelf bij te houden. Desondanks ben ik erg blij met de keuze die ik heb gemaakt omdat deze volledig aansluit bij mijn ambities. Ik ben ervan overtuigd dat ik mijzelf door TIME zowel op persoonlijk als internationaal zakelijk gebied verder zal ontwikkelen. Ik kijk daarom ontzettend uit naar het avontuur dat ons te wachten staat in Indonesië. Toevallig stond deze bestemming al op mijn lijstje dus ik ga extra veel genieten van het land, de (zakelijke) cultuur en natuurlijk alle mensen om mij heen.

Meer weten over TIME? Graag kom ik via LinkedIn met je in contact om meer informatie te verschaffen wat betreft de mogelijkheden voor toetreding tot de Indonesische markt en mijn rol als consultant. 

https://www.linkedin.com/in/rogieroa/

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Lennart Bierbooms - Consultant

Ook ik mag jullie vertellen over mijn ervaringen als consultant bij TIME. Mijn naam is Lennart Bierbooms. Al 23 jaar woon ik in Roosendaal, maar mag mezelf binnenkort ook Tilburger noemen. Het mooie van opgroeien in Roosendaal is dat je van jongs af aan in veel andere steden komt. Naast de vele plekken die ik in Nederland heb gezien, houd ik er ook van om verder van huis te reizen. Buiten de vele zonvakanties om heb ik ook New York twee keer bezocht en een rondreis gemaakt in Florida. Omdat dit naar meer smaakte mag ik komende zomer Cuba en Colombia aan dit lijstje toevoegen en in oktober/november natuurlijk Indonesië!

Na de opleiding Commerciële Economie had ik nog niet het gevoel dat ik het onderste uit de kan had gehaald. Mijn interesse ligt al jaren bij marketing, waardoor dit mijn masterkeuze is geworden. Toch heb ik altijd de ambitie gehad om naast mijn studie buitenlandervaring op te doen. Omdat veel buitenlandervaringen een half jaar of langer duren, was dit voor mij niet haalbaar. TIME is korter en intensiever en sloot daardoor perfect op mijn ambitie aan.

Wegens mijn vriendschap met TIME voorzitter Giuli kwam ik voor het eerst in aanraking met het onderzoeksproject. Dankzij de enthousiaste verhalen (over toen nog de landenkeuze) heb ik besloten om gelijk een motivatiebrief en CV te sturen. Hierna werd er snel gehandeld. Korte tijd na het sollicitatiegesprek kreeg ik te horen dat ik deel uitmaakte van het team. Vanaf de eerste kennismaking merkte ik dat iedereen ontzettend enthousiast is en gelooft in dit project. Persoonlijk vind ik deze samenhorigheid de grootste kracht van TIME.

Deze kracht is ook terug te vinden in de eerste samenwerkingen met bedrijven die we inmiddels hebben opgestart. Het zoeken naar nieuwe partnerships is soms uitdagend. De stap voor bedrijven waarvoor het product of de dienst geschikt is voor expansie in Indonesië voelt soms erg groot. Begrijpelijk, maar de marktkansen in Indonesië kunnen voor hen zeker bijdragen als onderscheidend vermogen. Het is tof om te zien dat we met TIME bedrijven kunnen inspireren en de mogelijkheid kunnen bieden om hun zakelijke horizon te verbreden. Heb ik u met mijn verhaal kunnen interesseren? Stuur vooral een uitnodiging en persoonlijk bericht via LinkedIn en ik ga hier graag op in!

https://www.linkedin.com/in/lennart-bierbooms-58189757/

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Kevin Garrido Beekhuijzen - Consultant

Mijn naam is Kevin Garrido Beekhuijzen, ik ben 26 jaar en woon sinds september vorig jaar in Tilburg. Ik kom uit het mooie land van Maas & Waal, waar ik ben geboren in Druten en ben opgegroeid in het kleinere Afferden. Voordat ik naar Tilburg kwam en aan de premaster Marketing Management begon, heb ik de opleiding Commerciële Economie op de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) in Nijmegen gedaan. Hier word je opgeleid tot een professional in een commerciële werkomgeving waarbij de focus ligt op sales en marketing. Daarbij biedt de HAN voldoende mogelijkheden om gedurende je studie naar het buitenland te gaan. Mijns inziens was dit een prachtige kans om mij op persoonlijk vlak te ontwikkelen.

Zodoende heb ik in 2014 voor vijf maanden stage gelopen in Valencia. Na terugkomst in Nederland en het acclimatisatieproces doorlopen te hebben, smaakte Valencia naar meer. Ik wilde nog wel een keer voor vijf maanden naar het buitenland! Om die reden heb ik er voor gekozen om mijn minor te volgen in Guanajuato, Mexico.

Tijdens de TOP Week vorig jaar had ik me al direct als passief lid ingeschreven bij ASSET | Marketing. Ik wilde me eerst graag focussen op het behalen van de premaster zodat ik nadien actief kon worden naast de studie. Ik had geen enkel idee welke commissies er bestonden binnen de studievereniging en liet me in december door de toenmalige vice voorzitter Tobias Nap kennis maken met de nog op dat moment beschikbare commissies.

Mijn oog viel vrijwel direct op de commissie TIME en na enkele weken had ik definitief besloten om mij hiervoor aan te melden. Het internationale aspect aan TIME trekt me erg aan en zo kan ik binnen mijn studie wederom internationale ervaring opdoen. Eind januari kreeg ik bericht om op gesprek te komen en zo werd ik de eerste consultant voor TIME 2018. Ik wist al vanaf het begin dat ik een consultant wilde worden en geen positie binnen de commissie zou gaan bekleden. Het lijkt me namelijk enorm tof om een onderzoek van begin tot eind uit te voeren. Door de vele uren die je in het project stopt, voelt TIME ook voor mij nu echt al als mijn eigen kindje.

Samen met Giuli heb ik een begin gemaakt aan TIME 2018, hebben we een landenkeuze gemaakt en heb ik de commissie ondersteund waar nodig totdat alle posities bekleed waren. Zo kon ik even gas terugnemen en weer bij TIME aansluiten wanneer het werk van de consultants zou beginnen.

Nu ben ik vier dagdelen in de week bezig met het bellen van bedrijven om hun interesse proberen te wekken en ze te overtuigen om dit jaar aan TIME deel te nemen. Daarnaast ben ik vorige week samen met Serge naar het hoofdkantoor van een geïnteresseerd bedrijf geweest, waar ik deze week een onderzoeksvoorstel voor heb geschreven.

Met TIME ben je als consultant toch aardig wat uurtjes in de week kwijt. Echter, met het team wat we nu hebben is er een informele sfeer en genieten en leren we veel van elkaar. We worden een steeds hechtere groep, wat zich ook weer terugbetaalt in de resultaten. Enkele andere consultants hebben al met het bellen van koude leads afspraken kunnen regelen waardoor ik er vertrouwen in heb dat dit een mooi jaar voor TIME zal gaan worden.

Wil je na het lezen van mijn blog meer weten over TIME of wat we voor uw bedrijf kunnen betekenen? Stuur me dan gerust een bericht via LinkedIn. https://www.linkedin.com/in/kgarridobeekhuijzen/.

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Amber Middendorp - Consultant

Hi mensen! Ik ben Amber Middendorp en ben 25 jaar. Ben geboren in het oosten en woon inmiddels alweer 6 jaar in Amsterdam. Ik woon in het centrum met 5 gezellige huisgenoten. Omdat ik het hier zo naar m’n zin heb vind ik de stap om naar Tilburg te verhuizen toch net iets te groot. Daarom zit ik elke dag een paar uur in het treintje om naar de uni in Tilburg te gaan. In Amsterdam heb ik de bachelor Commerciële Economie gedaan en heb ik stage gelopen bij de bedrijven TravelBird en Saleduck. Bij Saleduck ben ik vervolgens een jaar lang blijven werken, waarna ik toch besloot om verder te gaan studeren. Tijdens mijn studie ben ik lid geworden van de grootste studentenvereniging van Nederland en heb hier een jaar een bestuursfunctie gedaan bij mijn dispuut. Tijdens gesprekken met verschillende mensen en bedrijven ben ik erachter gekomen hoe belangrijk het is om extra activiteiten te doen naast je studie en daarom sluit TIME perfect aan bij mijn ambities.

Op blackboard zag ik staan dat het bestuur van TIME een lezing gaf en dit wekte direct mijn interesse. Ik ben hier vervolgens heen gegaan en dacht meteen: “Dit is echt iets voor mij!” Ik heb mijn CV en motivatiebrief opgestuurd en werd uitgenodigd voor een gesprek. Twee dagen later startte we met een introductie en kennismaking van het team.

Inmiddels zijn we twee weken bezig met de acquisitie van bedrijven. De eerste keer bellen vond ik doodeng. Al snel draaide ik een soort knop om, omdat je eigenlijk toch niks te verliezen hebt. Vanaf daar is alles redelijk soepel gaan lopen. Ik heb vorige week voor het eerst een gesprek gehad bij een bedrijf. Samen met Giuli ben ik naar hier naartoe gegaan om te vertellen over TIME en wat precies de mogelijkheden zouden kunnen zijn voor het bedrijf. Ze waren meteen erg enthousiast waardoor ik kon starten met het schrijven van een onderzoeksvoorstel voor een marktonderzoek in Indonesië. Volgende week heb ik een afspraak bij een totaal ander bedrijf, dus ik ben erg benieuwd wat de kansen hier weer zijn.

Op dit moment heb ik het super druk met de Master Marketing Management, mijn leven in Amsterdam, mijn werk bij blue®m en TIME. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit het absoluut waard is. Ik vind het leuk dat ik nu iets meer contact heb met mensen uit Tilburg en ben erg blij met deze groep. Na een korte tijd hebben we al veel lol en je leert elkaar heel snel kennen door de intensieve samenwerking.

Ik ben gek op reizen en ben dan ook op een aantal waanzinnige plekken op de wereld geweest. Deze zomer vertrek ik samen met mijn huisgenoot voor een paar weken naar Colombia om hier te backpacken. Indonesië is absoluut een plek die nog hoog op mijn lijstje stond en ik vind het heel gaaf om hier met TIME naartoe te gaan. Door het marktonderzoek op locatie zullen we verschillende plekken van dit land kunnen zien.

Ik had weinig ervaring met sales, maar ik denk dat je door deze acquisitie periode super veel leert van het contacten van bedrijven. Je ziet ook dat iedereen dit op zijn of haar eigen manier aanpakt en zo ontdek je wat het beste werkt voor jezelf. Daarbij lijkt het me ontzettend leerzaam om voor een bedrijf aan de slag te gaan op locatie. Het verdiepen in een nieuwe cultuur en ervaringen van bedrijven en consumenten daar, lijken me erg interessant. Wil je meer weten over TIME, of wat ik als consultant voor jouw bedrijf kan betekenen? Stuur me dan een berichtje via LinkedIn. https://www.linkedin.com/in/ambermiddendorp/

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Floris Wouters - Consultant

Aan mij deze week de eer om als eerste van de consultants een blog te mogen schrijven voor TIME 2018.

Mijn naam is Floris Wouters en ik ben 25 jaar oud. Ik kom uit de wereldstad Gorinchem, bekend van onder andere de zomerfeesten, het Hippiefestival, Hendrik Hamel (de ontdekker van Korea), Dinand Woesthoff (jaja) en nog een hele lijst die ik jullie zal besparen. Na het behalen van mijn havo en vwo-diploma ben ik begonnen aan Avans Hogeschool in Breda met de opleiding Commerciële Economie. Deze studie heb ik vervolgens verkort (in drie jaar) afgerond, waarbij ik stage heb gelopen op verschillende marketing- en sales afdelingen.

Het eerste jaar na mijn studie ben ik fulltime op de sales- and business support-afdeling bij de mooiste golfbaan van Nederland gaan werken: The Dutch in Spijk, wellicht voor sommige van jullie bekend door het KLM Open toernooi. Hier hield ik mij onder andere bezig met het aantrekken van nieuwe Business members, waardoor ik veel in contact ben gekomen met interessante bedrijven! Toch had ik toentertijd al voor mijzelf besloten dat ik aan een master aan de Universiteit van Tilburg wilde beginnen en in september 2017 startte ik daarom met de pre-master Marketing Management. In januari 2018 heb ik deze pre-master afgerond en ben ik momenteel daadwerkelijk bezig met de master Marketing Management. Via mijn inmiddels goede vriend Rogier ben ik uiteindelijk met TIME in contact gekomen, waar ik na een goed gesprek met Serge en Martijn uiteindelijk als consultant aan de slag ben gegaan.

Inmiddels zitten we in de tweede week van de acquisitie-periode en ben ik erg intensief bezig met het benaderen van bedrijven, waarbij ik zo goed mogelijk probeer uit te leggen wat TIME voor hen kan betekenen. Hoe mijn agenda er deze week uitziet? Bellen, bellen, bellen, en nog meer bellen, aangevuld met hier en daar een mailtje, met als hoofddoel: het maken van persoonlijke afspraken met interessante bedrijven! Ik moet bekennen: de eerste telefoontjes zijn altijd spannend, maar inmiddels zitten we in een lekkere flow. Het bellen gaat ons goed af en we hebben leuke gesprekken. Hopelijk leidt al onze inspanning ook snel tot mooie resultaten!

Ik kijk met name uit naar ons avontuur; het bezoeken van mooie bedrijven hier in Nederland en natuurlijk de bedrijven in Indonesië. Ik hoop daar veel te mogen leren over de cultuur, de manier van ondernemen en het uitvoeren van onderzoek in het buitenland. Wil je na het lezen van mijn blog meer weten over TIME, de mogelijkheden voor bedrijven of over mijn rol als consultant? Stuur dan gerust een berichtje via LinkedIn. https://www.linkedin.com/in/floris-wouters-691aa28a/

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Maran van der Dussen - Travel Planner

Een nieuwe week en dus tijd voor een nieuwe blog! Deze week is het aan mij de eer om jullie een kijkje in de keuken van TIME 2018 te geven vanuit mijn functie als Travel Planner en External Affairs.

Eerst maar eens even voorstellen! Mijn naam is Maran van der Dussen en ik ben 23 jaar oud. Ik kom uit Nuland, een dorp vlakbij Den Bosch. Na het behalen van mijn VMBO diploma in 2010 en HAVO diploma in 2012, heb ik Commerciële Economie - IEMES (International Event, Music & Entertainment Studies) gestudeerd bij Fontys Academy for Creative Industries in Tilburg. Tijdens deze studie heb ik me binnen het marketingvak gespecialiseerd in de event- en theme park industry. Zo heb ik stage gelopen op de afdeling Communicatie & PR bij de Efteling en heb ik als marketing intern mijn afstudeerstage in New York gedaan bij The Flatiron Room, een ‘world-renowned whiskey, spirits, dining and live music venue’.

Een half jaar na het behalen van mijn HBO diploma begon het toch weer te kriebelen om terug de schoolbanken in te gaan. Op de open dag van Tilburg University was ik direct overtuigd en ben ik in de zomer van 2017 gestart met de pre-master Marketing Management. In januari 2018 heb ik deze afgerond en ben ik inmiddels bezig met de gelijknamige master. Tijdens de start van de master viel de druk van de pre-master direct weg, waardoor ik graag iets naast mijn studie wilde ondernemen. Op de master kick-off ben ik in gesprek geraakt met Babette en Willem van Asset | Marketing en werd ik, ondanks de +/- 20 uur die je met het project bezig bent, toch snel enthousiast over de The International Marketing Expedition. Na een persoonlijk gesprek met Willem wilde ik het TIME avontuur al helemaal niet meer missen en heb ik direct gesolliciteerd.

Inmiddels zijn we nu twee maanden verder en ben ik ontzettend blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Je stopt er veel energie in, maar je krijgt er ook enorm veel voor terug. Niet alleen vind ik het gaaf om het hele organisatie proces te doorlopen, maar ook heb ik nu al veel geleerd en veel nieuwe vrienden gemaakt. Daarnaast is TIME goed te combineren met het volgen van een master. Sterker nog, sommige onderdelen uit de colleges zijn direct toepasbaar binnen het project. Zo heb ik samen met Justin Berendsen een communicatieplan geschreven om de complete externe communicatie in kaart te brengen, te plannen en te implementeren. De input voor dit plan komt grotendeels uit de colleges van het vak Marketing Communication. Ook hebben we voor het eerst eigen social media kanalen voor TIME opgezet, waarvan de launch vorige week plaatsvond. Naast de External Affairs activiteiten, ben ik in de aanloop naar de reis naar Indonesië als Travel Planner ook verantwoordelijk voor het organiseren van de reis zelf. Denk daarbij aan het boeken van vluchten en verblijf, het plannen van excursies en het maken van een planning voor alle afspraken op locatie.

Deze week gaan we van start met de acquisitiefase. Om ervoor te zorgen dat bij zowel de commissie als de onderzoekers alle neuzen dezelfde kant op staan, hebben we een korte recap over TIME en een sales training georganiseerd. Ik vind het erg tof dat er tijdens de eerste dagen met de onderzoekers al direct een klik was binnen de groep. Je ziet dan ook dat het TIME-gevoel ‘één team, één taak’ nu al leeft. Ik heb heel erg veel zin om de komende weken meters te maken omtrent de acquisitie en kijk natuurlijk ontzettend uit naar ons avontuur in Indonesië! Wil je meer weten over TIME? Stuur me gerust een mailtje via info@time-tilburg.nl!

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Justin Berendsen - Treasurer

De time om te shinen is aangebroken; vandaag ben ik de gelukkige om jullie te vertellen waarom ik zo verschrikkelijk veel energie krijg als commissielid van TIME. Ik stel mezelf graag aan jullie voor. Mijn naam is Justin Berendsen en ik ben met 21 jaar de 'Benjamin' (de jongste) van de commissie. Een toepasselijke rol aangezien ik het als doopnaam draag als jongste van mijn familie. Ik kom oorspronkelijk uit Didam, een dorp tussen Arnhem en Doetinchem. Na de middelbare school ben ik Commerciële Economie aan de HAN Nijmegen gaan studeren, waar ik binnen vier jaar mijn diploma heb gehaald. Tijdens de drie stages van deze opleiding is mij duidelijk geworden dat ik mezelf erg thuis voel in het vakgebied van sales en marketing. Ik wist ook al vrij snel dat ik door mijn leergierigheid, leeftijd en de leuke studententijd nog graag verder wilde studeren.

Mijn keuze viel al snel op Tilburg, waar ik sinds de zomer van 2017 met zestien huisgenoten woon. Na de pre-master ben ik sinds februari begonnen aan de master Marketing Management. Hiernaast wilde ik graag actief worden bij een commissie van Asset | Marketing om onder andere mijn cv een boost te geven. In het gesprek met Willem Kruip, Vice-voorzitter van Asset | Marketing, hoorde ik van de mogelijkheden. Na zijn lovende woorden over TIME, het "paradepaardje van Asset", werd ik zo enthousiast dat ik die middag nog een achter mijn laptop kroop om te solliciteren. Hierbij moet ik bekennen dat ik Maran van der Dussen (commissiegenoot en inmiddels goede maat) enkele dagen voor mijn sollicitatie nog voor gek verklaarde omdat TIME met +/- 20 uur per week natuurlijk veel tijd vergt.

Nu, twee maanden later kan ik zeggen dat TIME prima te combineren is met een master, sport en sociale activiteiten. Als je het fijn vindt om lekker bezig te zijn, is het in mijn ogen de beste keuze die je kan maken. Naast een reis van vier weken naar een tof land merk je dat je elke dag leert gedurende het traject dat je met TIME doorloopt. De editie van 2018 begint zich ondertussen ook al mooi te vormen; de commissie is compleet, de landenkeuze is gemaakt en het aantal onderzoekers neemt toe. Ik vervul zelf de functie als Treasurer en External Affairs. Dit betekent dat ik verantwoordelijk ben voor de financiën en samen met Maran de externe communicatie verzorg. De komende periode willen we de laatste onderzoekers binnenhalen en vlammend van start gaan met de acquisitie periode. Ik vind het prachtig om te zien dat alle energie die je in het project stopt zich vervolgens uitbetaalt in mooie resultaten. Zo beginnen de social media kanalen vorm te krijgen, is de begroting nagenoeg rond en hebben we succesvolle promotie acties opgezet. Ik ben blij dat we nu al een erg hechte groep bij elkaar hebben waarmee we weer een onvergetelijke editie neer kunnen zetten. Ik kijk dan ook uit naar de komende periode en natuurlijk de reis! Wil je graag nog meer weten over TIME? Stuur me gerust een mailtje via info@time-tilburg.nl

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Serge Caljouw - Student Counsellor

In deze tweede blog nemen we de week van Serge Caljouw onder de loep. Ik ben een trotse Zeeuw van 24 jaar oud. Voordat ik aan mijn master Marketing Management begon heb ik Commerciële Economie gestudeerd op de Hogeschool Zeeland. Hierna ben ik anderhalf jaar aan het werk gegaan bij Tempo-Team als intercedent. Echter wilde ik graag weer studeren en zo ben ik dan ook bij Tilburg University terecht gekomen. Hier ben ik driekwart jaar geleden gestart met de pre-master Marketing Management. Tijdens deze pre-master was ik ontzettend druk en had ik geen tijd voor nevenactiviteiten. Deze druk viel eigenlijk compleet weg tijdens mijn master. Na wat oriëntatie en een goed gesprek op de kamers bij Asset Marketing was het voor mij duidelijk: TIME is voor mij the place to be. Inmiddels zit ik bij TIME in de commissie, waarbij ik als Student Counsellor er alles aan zal doen om de onderzoekers zo goed mogelijk te helpen en begeleiden. Gedurende de komende periode buig ik me ook over het verloop van het acquisitieproces. Zo ben ik momenteel bezig met het maken van een belschema om de acquisitie periode zo soepel mogelijk te laten verlopen. Voor mij is TIME enorm goed te combineren met mijn studie en mijn sociale leven, en heb ik dankzij TIME al van redelijk wat leuke feestjes kunnen meegenieten en aan erg toffe workshops kunnen deelnemen! TIME is een enorm gaaf project wat niet alleen mijn CV een enorme boost geeft maar er ook voor zal zorgen dat ik mijn studie periode af kan sluiten met een hechte groep vrienden. Naast alle ervaring die ik tijdens dit project op doe, hoop ik van TIME ook te leren hoe ik een internationaal onderzoek kan opzetten en begeleiden. Wil je weten wat TIME voor jou kan betekenen, neem dan gerust contact met mij op via info@time-tilburg.nl

_______________________________________________________________________________________________________________

De week van Giuli van Berkel - Chairman

Vandaag, de week van Giuli van Berkel! Ik zal mezelf even voorstellen; ik ben een echte Tilburger van 24 jaar. Ik heb Psychologie gestudeerd en ik ben nu bezig met de master Marketing Management. Ik ben altijd al actief geweest bij de studievereniging Complex en door de prettige ervaringen die ik daar heb opgedaan, wilde ik ook graag bij Asset | Marketing actief lid worden. Zo ben ik dan ook bij Asset | Marketing gekomen. Doordat ik een semester in Milaan heb gewoond, sprak TIME mij direct aan! TIME geeft mij dan ook de mogelijkheid om mijn buitenlandervaring te gebruiken en verder te ontwikkelen. Ik heb gekozen voor de functie als Chairman, omdat deze functie mij met drie mannen in de commissie het meest aansprak. Op dit moment zijn we druk bezig met het werven van consultants en bedrijven. Ook zit ik nu midden in mijn tentamen periode wat het combineren met TIME wel wat lastiger maakt, maar gelukkig zitten we allemaal in hetzelfde schuitje en kunnen we het prima combineren. Ik hoop dat ik op het gebied van samenwerken, plannen, organiseren en acquisitie erg veel tijdens TIME 2018 kan leren! Wil je meer weten over TIME? Neem dan gerust contact met mij op via info@time-tilburg.nl

Download Brochure

Please fill in your email to download the brochure
Copyright © Time Tilburg. All rights reserved.Created by LR Internet